Advertentie: Direct een proefpakket aanvragen?

Tijdelijk een voordelig pakket met 4 of 6 maaltijden, gratis bezorgd!


Probeer voordelig verse maaltijden uit.
Bestellen via de telefoon, email of website.
Geheel vrijblijvend, zonder abonnement.
Persoonlijke service en lokale bezorgers.
Vraag proefpakket aan en ontvang meer informatie.

Welke vitamines heb ik nodig?

Vitamines zijn onmisbaar voor een goede gezondheid en de ontwikkeling van je lichaam. Wanneer je er te weinig van binnen krijgt, gaat je weerstand achteruit en ben je vatbaarder voor virussen. Wil je gezond door het leven gaan? Dan vind je in deze blog een aantal belangrijke vitamines. Per vitamine vertellen wij waarom het belangrijk is en in welke producten het zit.

Vitamine A
Deze vitamine houdt je immuunsysteem sterk en geeft je weerstand een boost. Daarnaast is het goed voor je ogen en zorgt het voor een gezonde huid. Voeding met veel vitamine A:

  • Wortelen
  • Pompoen
  • Zoete aardappel
  • Donkergroene bladgroenten, zoals boerenkool en spinazie
  • Watermeloen

Vitamine B6
Deze vitamine B is goed voor je hersenen en je zenuwstelsel. Het maakt ook serotonine en norepinefrine aan, wat je stemming positief beïnvloedt. Voeding met veel vitamine B6:

Vitamine B12
Deze vitamine B zorgt voor een goede weerstand, houdt je energielevel op peil en helpt je lichaam te groeien en ontwikkelen. Ook zorgt het voor de aanmaak van rode bloedcellen, waardoor een tekort aan vitamine B12 tot bloedarmoede kan leiden. Voeding met veel vitamine B12:

  • Rundvlees
  • Oesters
  • Kalkoen
  • Krab
  • Zalm
  • Tonijn

Vitamine C
Ook deze vitamine heeft een positieve invloed op je weerstand. Bovendien zorgt het voor gezonde botten, tanden, huid en bloedvaten en helpt het bij de opname van ijzer. Voeding met veel vitamine C:

  • Spruitjes
  • Broccoli
  • Paprika
  • Kiwi
  • Sinaasappel
  • Donkergroene bladgroenten

Vitamine E
Deze vitamine is essentieel voor een sterk immuunsysteem. Ook beschermt het de cellen tegen beschadiging en versterkt het de huid. Voeding met veel vitamine E:

  • Pindakaas
  • Amandelen
  • Spinazie
  • Boerenkool
  • Hazelnoten
  • Zonnebloemolie