Het is nog maar het begin van de middag, maar u voelt zich al vermoeid en voelt nog weinig energie.  U bent zo vermoeid dat u moeilijk ergens het hoofd bij kunt houden. U dwaalt af en hebt nauwelijks concentratie, dit is erg vervelend. Vooral als de moeheid je ook nog eens prikkelbaar. In deze tijd bent u niet de enige persoon die dit gevoel heeft. Talloze mensen hebben hier last van. Het enige dat ze eigenlijk willen is meer energie. Het mooie is dat kleine stappen in het dagelijkse leven kunnen helpen. Om meer energie te krijgen en de vermoeidheid te overwinnen. In dit artikel hebben we verschillende tips verzameld die stukje bij beetje voor meer energie zorgen. Of er voor zorgen dat u minder energie verbruikt. En meer rust krijgt vooral in uw hoofd.

1. Neem zo nu en dan even rust
Bent u nog aan het werk of heeft u een andere vrijwilligersfunctie? Dan zit u vaak achter een bureau. Neem elke 1,5 á 2 uur een pauze van een paar minuutjes. Rokers doen dat al onbewust, maar als niet roker zit vaak langer achter elkaar achter je pc. Door even wat fruit te pakken, een glaasje water te halen of een rondje te lopen. Op die manier zult u weer vol energie en frisheid aan de nieuwe taak kunnen beginnen.

2. Een to-do-list maken
De to do list werkt om twee redenen. Ten eerste brengt het orde en rust in uw hoofd. U weet wat je de komende uren moet doen en hoeft daar niet meer over na te denken. De twee reden waarom een to do list verstandig is. Is dat u de dingen die gedaan zijn kunt afstrepen, dit geeft een goed gevoel. En dat geeft mentale energie.

3. Focus op 1 taak
Stop met multitasken en focus zoveel mogelijk op één taak. Verschillende dingen door elkaar heen doen is niet efficiënt. Dat blijkt uit deverse studies. Blijf u dus volledig bezighouden met één opdracht en als die is voltooid, ga dan verder naar de volgende.

4. Leg de mobiele telefoon weg!
Het helpt ook om de smartphone weg te leggen, je mailbox één of 2 keer per dag te bekijken. En laat ook geen Facebook openstaan. Al deze schermen slurpen energie. En wat krijgt u er voor terug? Doordat je efficiënter bezig bent, verbruik je minder mentale energie.

5. Zorg voor een goede slaap
Om voldoende energie te krijgen is een goede nachtrust essentieel. Dit verschilt per persoon, maar het ligt gemiddeld tussen de 6 tot 8 uur per nacht. Te weinig slaap, maar ook te veel slaap is niet goed voor het energie level overdag. Te lang in bed liggen werkt averechts: je kan er zelfs meer vermoeid door raken.

6. Een wandeling maken
Het is misschien niet iets waar u snel aan denkt als u moe bent. Maar ga eens stevig 10 minuten wandelen. Het is waarschijnlijk het laatste dat je wilt doen als jij je futloos voelt. Echter het zorgt voor meer energie in je lichaam. Het werkt verfrissend je en wordt weer wakker.

7. Eet gezond en gevarieerd
Zorg elke dag voor een gezonde en gevarieerde maaltijd. Gezond en gevarieerd eten is belangrijk voor de gezondheid en de energie. Misschien lukt het zelf boodschappen doen niet meer. Of misschien kunt u niet meer zelfstandig koken. In dat geval kan een maaltijdservice met koelverse maaltijden uitkomst bieden. Deze worden 1 keer per week gratis bezorgd en hoeft u alleen op te warmen. Zo heeft u elke dag een gezonde, gevarieerde en heel lekkere maaltijd zonder gedoe! Hier kunt u alle aanbieders met elkaar vergelijken.